Verdienmodellen in Madurodam

Als freelance redacteur van het radioprogramma BNR Gangmakers was ik deze week in Madurodam. Met advocaten en accountants maakte ik een uitzending over nieuwe verdienmodellen.

Daarna kon ik nog wat rondlopen in het modellenpark. Het was avond, en behalve een enkele netwerker op weg naar de auto was er geen enkele bezoeker in het park.

Het bijzondere verdienmodel achter het KPMG-pand was in de uitzending niet besproken. Hoefde ook niet – daar zijn al genoeg andere uitzendingen mee gevuld.

Uiteraard zit in het vernieuwde park Madurodam een keur aan (mini)verdienmodellen: entree, horeca, souvenirs en gooi-er-geld-in attracties leveren geld op. De opbrengst van het park gaat naar goede doelen voor kinderen.

 

Het nieuwe Utrecht Centraal is al vertegenwoordigd in Madurodam. Net als diverse andere karakteristieke Nederlandse taferelen.

Zo zonder anderen in het park kunnen rondlopen, en eindeloos kunnen zoeken naar de mooiste compositie, voelde als een groot voorrecht. Ik kreeg het koud voordat ik was uitgekeken.

En toen dacht ik: als we het dan toch over verdienmodellen hebben: bij verdienmodellen gaat het ook om je beste beentje voor zetten, de stoute schoenen aan trekken, en gewoon proberen. Immers: wie gezien wil worden moet op de voorgrond treden.

Dus ik heb ze gevraagd of ik hun huis(jes)fotograaf mag worden.

En nu maar afwachten hoe dit zich ontwikkelt!

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *